search

Termenele pentru conectarea caselor de marcat la sistemul informatic national de supraveghere si monitorizare a datelor fiscale al ANAF

ANAF a aprobat Procedura de conectare a aparatelor de marcat electronice fiscale (AMEF) la sistemul informatic national de supraveghere si monitorizare a datelor fiscale al ANAF, denumit in continuare sistem informatic.
 
Obligatia de a asigura conectarea la distanta a AMEF in vederea transmiterii de date fiscale catre ANAF revine operatorilor economici prevazuti la art. 1 alin. (1) din OUG nr. 28/1999, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.
 
Lunar, ANAF va transmite catre operatorii economici utilizatori de astfel de aparate, prin intermediul serviciului “Spatiul Privat Virtual”, mesaje despre eventualele disfunctionalitati privind fisierele transmise de la aparatele de marcat electronice fiscale catre sistemul informatic.
 
Conectarea AMEF se realizeaza pe categorii de contribuabili, inca din 31.03.2021, cu respectarea urmatoarelor termene:
 
- pana la data de 30.06.2021, operatorii economici incadrati in categoria marilor contribuabili;
 
-  pana la data de 30.11.2021, operatorii economici din categoria contribuabililor mijlocii si mici;
 
- operatorii economici care achitioneaza aparate de marcat electronice fiscale ulterior datei de 01.12.2021, la data instalarii aparatului de marcat electronic fiscal.
 
Prin exceptie, operatorii economici care utilizeaza AMEF instalate in zone nedeservite de retele de comunicatii electronice au obligatia completarii si transmiterii unei declaratii pe propria raspundere , cu respectarea urmatoarelor termene:
 
  • pana la data de 30.06.2021, operatorii economici incadrati in categoria marilor contribuabili;
  • pana la data de 30.11.2021, operatorii economici din categoria contribuabililor mijlocii si mici;
  • in termen de doua zile lucratoare de la data instalarii aparatului de marcat electronic fiscal, operatorii economici care achitioneaza aparate de marcat electronice fiscale ulterior datei de 01.12.2021.
Declaratia pe propria raspundere se completeza cu ajutorul programului de asistenta pus la dispozitie pe site-ul ANAF in sectiunea Descarcare Declaratii si se depune in format PDF, cu fisiet XML atasat, semnat electronic, prin mijloace de transmitere la distanta, informeaza ANAF Ploiesti intr-un comunicat.
 
Detalii suplimentare pot fi obtinute prin consultarea "Ghidului cu privire la conectarea aparatelor de marcat electronice fiscale la sistemul informatic al MFANAF", prin Formularul Unic de Contact, telefonic, apeland Call Center-ul de asistenta al ANAF, la nr. 031.403.91.60 sau la structurile de asistenta pentru contribuabili din cadrul unitatilor fiscale teritoriale.

 
Care este baza legala?

Ordinul nr. 435/2021 privind aprobarea Procedurii de conectare a aparatelor de
marcat electronice fiscale, definite la art. 3 alin. (2) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr.
28/1999 privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice
fiscale, la sistemul informatic national de supraveghere si monitorizare a datelor fiscale al
Agentiei Nationale de Administrare Fiscala


NOU: Balanta de verificare de la A la Z.
Analize, corelatii, studii de caz


Ghid practic pentru valorificarea eficienta
a informatiilor din balanta de verificare

...vezi detalii AICI >>


 
Atentie, contabili!

Contabilitatea se schimba!
Completeaza adresa de email la care
vrei sa primesti Raportul Gratuit

E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice